Algemene Voorwaarden Konad Benelux

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 16 – Inwisselen kortingscode’s
Artikel 17 – Inwisselen cadeaubonnen
Artikel 17 – Voorwaarden Afterpay 

Artikel 1 – Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag.
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

 

Naam ondernemer:
Konad Benelux

 

Vestigings- & bezoekadres:

Cremerstraat 12

6301GE  Valkenburg aan de Geul

Nederland

 

Postadres:

Konad Benelux

Cremerstraat 12

6301GE  Valkenburg aan de Geul

Nederland

 

Retourzendingen van artikelen adresseren aan:

Konad Benelux

Cremerstraat 12

6301GE  Valkenburg aan de Geul

Nederland

 

 

E-mailadres:
info@konad-nailart.eu

Telefoonnummer:
+31 (0)43 – 60 134 79

 

Bereikbaarheid:

Vanaf maandag t/m vrijdag van 10:00 uur tot 17:00 uur

 

KvK-nummer Nederland : 51985233

BTW-identificatienummer : NL850251813B01

 

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe (m.u.v. kleuren) weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
    1. De prijs exclusief belastingen.
    2. De eventuele kosten van aflevering.
    3. De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn.
    4. Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht.
    5. De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst.
    6. De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert.
    7. De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel.
    8. Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is.
    9. De manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen.
    10. De eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten.
    11. De gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen.
    12. De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan
    2. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop
      Indien geen garantie wordt vermeld is de garantie minimaal 3 maanden.
    3. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
    4. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    5. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. De consument kan het herroepingsrecht ook uitoefenen door Konad Benelux, Cremerstraat 12, 6301GE Valkenburg aan de Geul, Nederland, e-mail: info@konad-nailart.eu, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
  4. Uitgezonderd van het retourrecht zijn alle vloeistoffen die door ons onverzegeld worden verzonden. Dit is zo omdat bij deze vloeistoffen door ons niet te achterhalen is of deze zijn geopend of gebruikt.

 

 

Gevolgen van de herroeping van producten:

  1. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 31 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
  2. U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook elektronisch invullen op www.konad-benelux.com. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.
  3. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  4. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 7 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan Konad Benelux, Cremerstraat 12, 6301GE  Valkenburg aan de Geul, terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 7 dagen is verstreken.
  5. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

10. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Modelformulier voor herroeping

-       Aan Konad Benelux, Cremerstraat 12, 6301GE  Valkenburg aan de Geul, Nederland, E-mail : info@konad-nailart.eu

-       Ik/Wij (*) deel/delen(*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de voldende dienst (*) herroep/herroepen (*)

-       Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

-       Naam/Namen consument(en)

-       Adres consument(en)

-       Datum

(*) doorhalen wat niet van toepassing is

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 31 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

 

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    4. die snel kunnen bederven of verouderen;
    5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    6. voor losse kranten en tijdschriften;
    7. producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    8. Producten die vanwege hygienische reden niet retour worden genomen
    9. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
      1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
      2. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
      3. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief btw mits anders aangegeven.

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 31 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    1. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    2. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    3. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Artikel 16 – Inwisselen kortingcode’s

  1. Kortingscodes (tegoedbonnen die u niet via aankoop kunt verkrijgen, maar die wij in het kader van reclamecampagnes met een bepaalde geldigheidsduur uitgeven) zijn slechts in de aangegeven periode geldig en slechts eenmaal in het kader van een bestelling in te wisselen. Bepaalde artikelen kunnen van de kortingscode-actie uitgesloten zijn.
  2. De goederenwaarde moet ten minste overeenkomen met het bedrag van de kortingscode. Om administratieve redenen is het niet mogelijk, eventueel resterend tegoed te restitueren.
  3. Kortingscodes kunnen alleen voor het afsluiten van de bestelprocedure worden ingewisseld. Verrekening achteraf is niet mogelijk. Het tegoed van een kortingscode wordt noch in contant geld uitbetaald noch wordt er rente op betaald.
  4. Meerdere kortingscodes kunnen niet met elkaar gecombineerd worden.
  5. De kortingscode wordt niet vergoed wanneer goederen geheel of gedeeltelijk worden geretourneerd, indien de kortingscode in het kader van een reclameactie is uitgegeven en daarvoor geen tegenprestatie is geleverd.
  6. Mocht u bij uw aankoop een kortingscode hebben gebruikt, dan behouden wij ons het recht voor om u de oorspronkelijke prijs van de artikelen te berekenen die u behoudt, indien – op grond van uw herroeping – de totale waarde van de bestelling onder de minimum betreffende bestelwaarde van de kortingscode daalt.

Artikel 17 – Inwisselen cadeaubonnen

  1. Cadeaubonnen (tegoedbonnen, die u via aankoop kunt verkrijgen) kunnen voor de aankoop van artikelen worden ingewisseld. Ze kunnen echter niet voor de aankoop van andere cadeaubonnen worden gebruikt.
  2. Het tegoed van een cadeaubon wordt niet in contant geld uitbetaald, en evenmin is het rentedragend.
  3. Cadeaubonnen kunnen alleen aan de kassa worden ingelost. Verrekening achteraf is niet mogelijk.
  4. Een cadeaubon geldt als ingewisseld, wanneer hij met een bestelling is verrekend.
  5. Als het tegoed van een cadeaubon niet voldoende is voor de bestelling, kan het verschil met de aangeboden betaalmogelijkheden worden vereffend.
  6. Bij een bestelling kunnen meer dan een cadeaubon worden gebruikt. Cadeaubonnen zijn te combineren met een kortingscode per bestelling.
  7. Bij verlies, ontvreemding of onleesbaarheid van cadeaubonnen aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.
  8. De cadeaubon is overdraagbaar.
  9. Het vermenigvuldigen, wijzigen of manipuleren van de cadeaubonnen is niet toegestaan.

 

Artikel 18 – Voorwaarden Afterpay

Dit zijn de algemene voorwaarden van AfterPay B.V., statutair gevestigd te Zwolle, KvK nr. 08020335 die van toepassing zijn voor de consument die gebruik maakt van de achteraf betaalservice AfterPay®.

Als u gebruik maakt van de achteraf betaalservice AfterPay® van AfterPay B.V. verklaart u akkoord te gaan met de volgende voorwaarden:              

18.1.1      Artikel 1. Voorwaarden gebruik AfterPay®

  1. Uw factuur- en bezorgadres dient in Nederland te liggen. Dit adres mag geen postbus zijn.
  2. U hebt geen surseance van betaling aangevraagd of verkeert in schuldsanering/bemiddeling (conform de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen), bent niet failliet verklaard of onder curatele gesteld.
  3. U bent 18 jaar of ouder.
  4. De waarde van uw bestelling is niet lager of hoger dan het bedrag dat de aan u verkopende partij toestaat om achteraf te mogen betalen.
  5. Door het verstrekken van uw gegevens om in het kader van uw bestelling gebruik te maken van de betaaloplossing AfterPay®, geeft u toestemming uw gegevens te verwerken en online uw gegevens te toetsen zodat AfterPay B.V. u meteen kan laten weten of uw aanvraag is geaccepteerd.

 

18.1.2      Artikel 3. Wijze van betalen

U ontvangt van AfterPay B.V. de factuur. Nadat uw verzoek door AfterPay B.V. is geaccepteerd, worden de rechten ten aanzien van het voor uw aankopen verschuldigde bedrag overgedragen aan AfterPay B.V. U kunt uitsluitend bevrijdend betalen aan AfterPay B.V. middels de aan u verstrekte acceptgiro, digitale factuur of via automatische incasso, zoals vermeld op de website.

AfterPay B.V. behoudt zich het recht voor om eventuele afleverkosten en eventuele kosten van de betaling bij retournering van uw bestelling niet te restitueren. Door uw keuze voor de achteraf betaalservice AfterPay® machtigt u AfterPay B.V. tot het automatisch incasseren van de afleverkosten op het door u vermelde (bank)rekeningnummer.

AfterPay B.V. is bevoegd dezelfde rechten uit te oefenen als de verkopende partij jegens u heeft.

 

18.1.3      Artikel 4. Kosten betaalopdracht

Eventuele (bancaire) verwerkingskosten van uw betalingsopdracht(en) komen voor uw rekening.

Indien u hebt gekozen voor de mogelijkheid om via automatische incasso te betalen bent u verplicht zorg te dragen voor voldoende saldo op het door u opgegeven rekeningnummer. Het niet slagen van een poging tot afschrijving van het verschuldigde bedrag van uw rekening ontslaat u niet van uw betalingsverplichtingen.

18.1.4      Artikel 5. Betaaltermijn

Het voor uw aankopen verschuldigde bedrag dient binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum door AfterPay B.V. ontvangen te zijn, tenzij schriftelijk een andere termijn met u is overeengekomen.

18.1.5      Artikel 6. Adreswijziging

U bent verplicht AfterPay B.V. op de hoogte te stellen van iedere adres en e-mail wijziging. Zolang AfterPay B.V. geen adreswijziging heeft ontvangen, wordt u geacht woonachtig te zijn op het laatst bij AfterPay B.V. bekende adres en blijft u aansprakelijk voor de betaling van het openstaande saldo. Adreswijzigingen kunnen doorgegeven worden per email of schriftelijk aan de klantenservice van AfterPay B.V., Postbus 838 8000AV Zwolle, telefoon 038-4264801

18.1.6      Artikel 7. Verzuim

Indien u niet binnen de in artikel 5 genoemde termijn betaalt is het verschuldigde bedrag direct opeisbaar en bent u zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.

Indien u binnen 14 dagen na factuurdatum niet hebt betaald, stuurt AfterPay B.V. u een e-mail om u te wijzen op overschrijding van de betalingstermijn. Indien u aan deze herinnering geen gehoor geeft, stuurt AfterPay B.V. u een schriftelijke herinnering en is AfterPay B.V. gerechtigd het verschuldigde bedrag op te hogen met administratiekosten. Indien u ook aan deze herinnering geen gehoor geeft, en AfterPay B.V. u een sommatie moet sturen, zullen de administratiekosten nogmaals worden verhoogd.

Vanaf de datum waarop u in verzuim verkeert, is AfterPay B.V. gerechtigd de wettelijke rente per maand te berekenen over het door u verschuldigde bedrag, tevens bent u administratiekosten verschuldigd in verband met de door AfterPay B.V. verzonden betalingsherinneringen en zal AfterPay B.V. alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening, zowel buiten rechte als gerechtelijk, aan u in rekening brengen. AfterPay B.V. is gerechtigd de vordering op u over te dragen aan een derde die vervolgens na 90 dagen het incassotraject voortzet.

AfterPay B.V. is bij keuze voor automatische incasso, gerechtigd het totaal verschuldigde bedrag inclusief kosten en rente door middel van automatische incasso van uw rekening af te schrijven.

18.1.7      Artikel 8. Bescherming persoonsgegevens

AfterPay B.V. respecteert uw privacy en draagt er zorg voor dat uw persoonlijke informatie vertrouwelijk wordt behandeld.

Indien u kiest voor de achteraf betaalservice AfterPay® vraagt AfterPay B.V. u om persoonsgegevens. Deze gegevens gebruikt AfterPay B.V. voor het aangaan en uitvoeren van uw aanvraag, ter voorkoming en bestrijding van fraude, voor statistische analyse en om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen. In verband met een verantwoord acceptatiebeleid kan AfterPay B.V. een gegevenstoets uit voeren. Het doel hiervan is om risico’s te beheersen en fraude tegen te gaan. De door u verstrekte gegevens worden opgenomen in het relatiebestand van AfterPay B.V. Dit is noodzakelijk voor de financiële afhandeling van de door u geplaatste bestellingen. Bij opname van uw gegevens in het relatiebestand van AfterPay B.V. wordt gecontroleerd of u overige financiële verplichtingen hebt openstaan. Indien u uw financiële verplichtingen voortkomende uit de door u geplaatste bestelling/aangegane overeenkomst niet nakomt, wordt dit gegeven door AfterPay B.V. in haar relatiebestand geregistreerd ter beperking van verdere financiële risico’s voor AfterPay B.V. en haar opdrachtgevers en ten behoeve van kredietwaardigheidtoetsing. AfterPay B.V. kan hierbij gebruik maken van de aan haar gelieerde vennootschap Lacent Data Services B.V. De verwerking van persoonsgegevens vindt plaats met inachtneming van de Wet bescherming persoonsgegevens.

AfterPay B.V. kan uw persoonsgegevens ook gebruiken om u te informeren over voor u relevante producten en diensten. Als u hier geen prijs op stelt, kunt dit aan AfterPay B.V. kenbaar maken. AfterPay B.V. blokkeert dan uw persoonsgegevens. AfterPay B.V. verwijst u hiervoor naar haar privacy statement. De gegevensverwerkingen binnen AfterPay B.V. zijn door Lacent B.V., waarvan Afterpay B.V. onderdeel uitmaakt, gemeld bij het College bescherming persoonsgegevens.

18.1.8      Artikel 9. Aansprakelijkheid

AfterPay B.V. kan slechts aansprakelijk gehouden worden voor schade, die aan haar opzet of grove schuld is toe te rekenen, dan wel ontstaan is door omstandigheden die op grond van dwingendrechtelijke regels voor haar risico komen. AfterPay B.V. is nimmer aansprakelijk voor gevolg- of bedrijfsschade, indirecte schade en winst- of omzetderving.

Indien AfterPay B.V., om welke reden dan ook, gehouden is enige schade te vergoeden dan zal de schadevergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.

18.1.9      Artikel 10. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op elke overeenkomst tussen u en AfterPay B.V. is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Zwolle, tenzij de wet nadrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst.

18.2         Artikel 2. Acceptatie

AfterPay B.V. behoudt zich het recht voor uw keuze voor de achteraf betaalservice AfterPay® te weigeren. U krijgt direct online te zien of uw verzoek wel of niet wordt goedgekeurd. Dit is in beginsel alleen het resultaat van onze kredietwaardigheidtoets dat wil zeggen onze goedkeuring of onze weigering om te accepteren. AfterPay® kan binnen één werkdag na aanvankelijke acceptatie, alsnog uw verzoek om betaling door gebruikmaking van AfterPay® te weigeren. Desgewenst kunt u hiervan schriftelijk bericht ontvangen met opgave van redenen. U kunt ook na één werkdag telefonisch contact opnemen met de klantenservice van AfterPay B.V.: 038-4273212.

 

Facebook

winkelwagen

winkelwagen is leeg

bekijk winkelwagen!

In onze webshop kunt u betalen via :

ideal logomister cash logoAfterpay logosofort.jpg

Betaalmogelijkheden
en uitleg